Tygkassar

Tygkassar är en smart produkt att använda i företagets profilering. De är populära hos mottagarna, används gärna gång efter gång och syns bra. Därför får du mycket och återkommande exponering av ditt budskap eller varumärke, ofta under många års tid.

En risk med att dela ut profilartiklar är att de inte används. Mottagaren kanske tycker det är kul med en gratis t-shirt eller mössa, men det betyder inte att han eller hon vill gå omkring som en reklampelare på allmän plats. Med tygkassar slipper du den risken.

Människor tänker inte på kassar som klädesplagg och är därför mer benägna att använda även en tygkasse med reklamtryck. Din chans att synas ökar jämfört med andra alternativ.

Bra kvalitet lönar sig

Det är dumt att vara dumsnål. När du vill ha tygkassar med reklamtryck att dela ut till människor, se till att välja en bra och snygg kasse av god kvalitet och som är lagom stor, så att du kan vara säker på att den används.

En bra tygkasse måste vara tillverkad av tillräckligt kraftig väv för att hålla. Den måste också vara välsydd för att inte gå upp i sömmarna. När det gäller storlek kan det vara svårt att veta vad som är lagom och här gäller det att tänka efter.

Rätt storlek för sammanhanget

Det vanligaste användningsområdet för tygkassar är förmodligen vid matinköp. Gå därför igenom olika modeller och storlekar för att komma fram till hur stor den ska vara för att bli lagom tungt och inte för otympligt att bära.

Slutligen är det viktigt att tänka på handtagen. De ska vara så breda som möjligt, utan att bli omöjliga att hålla i, för att fördela vikten på ett bra sätt. Slutligen får handtagen inte vara för långa. Då blir tygkassen svår att bära.